23948sdkhjf

Framgångsrikt 2001 för Glasfiber & Plastprodukter

Glasfiber & Plastprodukter i Mölndal upplevde ett framgångsrikt 2001. Omsättningen steg till 146 MSEK och enligt marknadschef Robert Sumberaz har denna ökat med 15 % per år de senaste tre åren. En av förklaringarna till denna utveckling är marknadsföringen av plasthalvfabrikat från Röhm och Makroform som nu ingått i sortimentet ett par år. Sumberaz säger att man bedömer att den totala marknaden för plasthalvfabrikat de senaste tre åren vuxit med ca 5 % per år och han är förstås mot den bakgrunden nöjd med den egna utvecklingen. - "Helt klart har vi tagit marknadsandelar, inte minst tack vare varumärken som Plexiglas och Makrolon. Dessa produkter har det senaste året ökat med 45 % hos oss", konstaterar Sumberaz.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063