Inköpspriserna pendlar och ny teknik accelererar i en takt som gör att man som företag knappt hinner landa innan nästa våg kommer. Det kräver både snabbhet, omställningsförmåga och mod att navigera.
I större företag med avdelningar och experter inom varje område är det möjligt att ha specialister som analyserar, agerar och utvecklar. Men i små och...
Navigera i stormen - 5 trender för plastföretagen
2025 har startat med en kraftigt skiftande omvärld. För plastföretagen innebär det att varje dag är en ny utmaning. Den globala turbulensen märks i allt från tullar och förändrade exportmöjligheter till priset på insatsvaror, frakter och kompetens. Det skriver företagsstrategen och föreläsaren Sanna Arnfjorden Wadström, i en debattartikel.

Sanna Arnfjorden Wadström, företagsstrateg och föreläsare, Arnfjorden Wadström AB. Foto: Peter Knutsson.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration