23948sdkhjf

Snävt tillväxtutrymme

I decennier har kompositindustrin misslyckats med att få kolfiber att slå igenom som ett material i konventionella fordonstillämpningar, men än lever hoppet kvar, skriver Composites World i en nyligen publicerad artikel.
Redan år 1984 använde Ford kolfiber i sin filamentlindade drivaxel till full-size skåpbilen Econoline. Tre år senare togs den dock ur produktion då kostnaden blev för hög. Sedan dess har kolfiberaxlar dykt upp på en rad olika OEM-plattformar, men förblivit en produkt med relativt låg volym. I början av 2000-talet växte hoppet på nytt när en mängd s...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094