23948sdkhjf

Snävt tillväxtutrymme

I decennier har kompositindustrin misslyckats med att få kolfiber att slå igenom som ett material i konventionella fordonstillämpningar, men än lever hoppet kvar, skriver Composites World i en nyligen publicerad artikel.
Redan år 1984 använde Ford kolfiber i sin filamentlindade drivaxel till full-size skåpbilen Econoline. Tre år senare togs den dock ur produktion då kostnaden blev för hög. Sedan dess har kolfiberaxlar dykt upp på en rad olika OEM-plattformar, men förblivit en produkt med relativt låg volym. I början av 2000-talet växte hoppet på nytt när en mängd s...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Plastforum SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Tillståndet nu i sin hand
Nynas erhåller två ISCC+-certifikat
Hexpols investering för framtiden
Plats- och energieffektiv teknik
Elektriska konceptbilen oli
Johansson känner ingen oro
Andra Nordiska Medier
Process Nordic
Recycling
Packnet

Sänd till en kollega

0.114