Volkswagens märkeslogotyp är en av de mest kända märkeslogotyperna i världen. Logotypens grundform vilken har använts sedan 1945 har varit föremål för fortsatt utveckling genom åren, och nyligen moderniserades den igen.
-Den nya logotypen representerar Volkswagens genombrott i en elektrisk, ansluten och koldioxidne...
Dubbelt akryl tar plats i logotypen
Den österrikiska tillverkaren av fordonskomponenter, Ulbrichts GmbH, har kombinerat två högglansiga PMMA-kvaliteter för att ge Volkswagens emblem, bokstäverna V och W, ett modernt utseende.
2
Bilder
Eldrivna konceptbilen VW ID.ROOMZZ har vid sidan av en belyst logotyp i bilemblemet, interaktiva ljuszoner som ger passagerarna information via intuitiva ljuseffekter - även dessa av PMMA. Foto: VW Group.
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Plastforum SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer