23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Plastforum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ökad försäljning trots nedgång på marknaden

EMS-koncernen ökade sin försäljning av högpresterande plast och specialkemikalier, under årets tre första månader trots en betydande nedgång i efterfrågan inom vissa marknadssegment.

Under årets första kvartal så ökade koncernens nettoomsättning med 1,5 procent jämfört med föregående år och uppgick till 604 miljoner CHF (595).  

Trots en betydande nedgång i efterfrågan på globala konsument- och investeringsvaror, särskilt i Kina och Europa samt en väsentlig nedgång inom bilindustrin, under andra halvåret 2018, så kunde EMS ytterligare öka sin försäljning.

I ett tidigt skede, ställde EMS om produktionen för att möta denna ekonominedgång. Inom ramen för ett globalt effektiviseringsprogram, implementerade koncernen 470 åtgärder vilka nu visar sin fulla effekt, skriver företaget i ett pressmeddelande. 

Under 2019 så förväntar sig EMS att nettoomsättningen och rörelseresultatet (EBIT) åtminstone ska landa på föregående årsnivå. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093