Högre organisk försäljningstillväxt i kvartalet ledde till en rekordförsäljning för helåret på 8.803 miljoner amerikanska dollar och en organisk försäljningstillväxt på 7 procent.
Under årets första kvartal förväntas försäljningen växa med runt 7 procent organiskt och den justerade rörelsemarginalen bli runt 8 procent. Sett hela 2014 indikerar företaget en organisk försäljningstillväxt på runt 5 procent och justerad rörelsemarginal runt 9 procent.
- Under 2013 växte den globala bilproduktionen snabbare än vad som förväntades vid årets början. Jag är mycket nöjd med att vi genom fokus på vår strategi kunde dra fördel av tillväxten och avsluta året med rekordförsäljning och tvåsiffrig försäljningstillväxt, säger Jan Carlson, VD och koncernchef, i ett uttalande.
2014 kommer företaget att fortsätta sitt förändringsarbete. Carlsson ser ett år med höga investeringar för att stödja fortsatt expansion i tillväxtmarknaderna, delvis genom vertikal integration.