23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Plastforum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Volvo PV säljer bättre

Försäljningen i Europa och Kina sticker i väg och bättrar Volvo PV:s globala försäljning rejält.

Under september ökade koncernens försäljning av personbilar med 13,5 procent

jämfört med för ett år sedan.

Bäst gick Kina som

köpte 5 719 bilar – upp 48,6 procent. Kinesernas favorit var

Volvo XC60 som stod för drygt 40 procent av Volvos försäljning i

landet.

I EUROPA steg

försäljningen med 23,6 procent. Det innebär att biltillverkarens

sammanlagda tapp på den tidigare så svaga marknaden reducerats till

-3,6 procent sedan årets början, jämfört med försäljningen i fjol.

Europa utgjorde i september drygt 50 procent av Volvo PV:s totala

marknad.

Med en försäljningsökning i Sverige på 21,6

procent i september ligger biltillverkaren här på ett plus på knappt en

procent under 2013.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|instance-web02