Bill Carteaux, vd för SPI, vill att fler aktörer inom den amerikanska plastindustrin hakar på kampanjen som beräknas kosta flera tiotals miljoner kronor. Kampanjen ska använda sig internet, bland annat den sociala mötesplatsen Facebook och videosajten YouTube. Anledningen är att man vill nå åldersgruppen 20-30 år, därför ska man också använda sig av kända personer som ska tala sig varma för plasternas förtjänster.
Facebook ska förbättra plastindustrins rykte
Den amerikanska organisationen Society of the Plastics Industry, SPI, planerar för en kampanj som svar på produktförbud, lagstiftning och kampanjer från de som ifrågasätter säkerheten hos plastprodukter, skriver Plastics & Rubber Weekly.
Bill Carteaux, vd för SPI, vill att fler aktörer inom den amerikanska plastindustrin hakar på kampanjen som beräknas kosta flera tiotals miljoner kronor. Kampanjen ska använda sig internet, bland annat den sociala mötesplatsen Facebook och videosajten YouTube. Anledningen är att man vill nå åldersgruppen 20-30 år, därför ska man också använda sig av kända personer som ska tala sig varma för plasternas förtjänster.