23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Plastforum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Efter Foppa-toffeln kommer skjortan

Crocs, företaget som tillverkar den så populärt kallade Foppa-toffeln, ska bredda sitt utbud. Efter tofflorna i plast ska man nu satsa på skjortor och t-tröjor i samma färgpalett som höstens skor. Materialet ska vara en blandning av bomull och plastmaterialet som finns i skorna.

Crocs inkomster har ökat rekordartat. Efter att 2002 redovisat en vinst på drygt 150 000 kronor räknar företaget med att i är tjäna nästan 5,6 miljarder.



Bildtext: Den populära plasttoffeln har sålt i stora mängder och blivit ett begrepp under det senaste året. Foto: Crocs




Förutom skjortor och t-tröjor ska Crocs också lansera barnkläder. Både shorts, kjolar och byxor ska säljas med början i slutet av oktober. Men bara i USA, när och om kläderna kommer till Sverige är ännu inte känt.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.113