23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Plastforum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Målet nått – plastindustrin skänker pengar till barn

Över sex miljoner besök har registrerats på Plastics Europes hemsida, sedan kampanjen Kick to Give startade. Därmed skänker plastindustrin 250 000 euro till barn som har det svårt i Europa.

Den 1 juni i år lanserade den europeiska plastindustrin kampanjen Kick

to Give. Målet var att registrera minst sex miljoner besök på

branschorganisationen Plastics Europes för det här ändamålet speciella

hemsida.

Idag, den 7 december, nåddes målet (sex veckor före

den mest optimistiska prognosen!), vilket innebär att plastindustrin

skänker 250 000 euro (cirka 2,25 miljoner kronor) till en fond som

hjälper europeiska barn som har det svårt att bli mer aktiva och få en

bättre fritid, huvudsakligen genom att aktivera sig inom fotboll.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|