23948sdkhjf

Invest in Sweden satsar på Scanpack

Invest in Sweden Agency med det nystartade treårsprojektet Packaging Sweden har valt ut Scanpack 2006 i Europa och Tokyo Pack i Asien som strategiska mötesplatser för att attrahera nya utländska investeringar inom förpackningsområdet till Sverige.
– Scanpack 2006 erbjuder en överblickbarhet som många andra
förpackningsmässor saknar. Här finns, inom räckhåll, alla viktiga
kontakter och det samlade utbudet inom hela det nordiska
förpackningsområdet, säger Ebba Lindgren på ISA, Packaging Sweden.

– På Scanpack 2006 kommer vi att genomföra
presentationsseminarier som är en blandning mellan speed dating och
match making, d v s snabba möten för att etablera rätt kontakter med
rätt personer. Vår förhoppning är att arbetet ska leda till konkreta
kontakter, investeringar och nya samarbeten inom förpackningsområdet i
Sverige men även i hela norden,

Packaging Sweden är ett treårigt
marknadsföringsprojekt som startade vid årsskiftet 2006 av Invest in
Sweden Agency (ISA) tillsammans med partner från bl a näringslivet för
att attrahera utländska investeringar inom förpackningsområdet. Syftet
med projektet är att öka kompetens och nätverksmöjligheter genom att
attrahera företag som kan dra nytta av och förstärka det svenska
klustret inom förpackningsindustrin. Det handlar om att bygga nya
nätverk där alla kan ha nytta av varandra, att utveckla marknaden och
den totala kompetensen.

De marknader projektet kommer att prioritera är
Italien, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna, Japan, Sydkorea och
Kina. Projektet består av 19 partner från näringslivet, myndigheter,
universitet, regioner och intresseorganisationer.

Scanpack 2006 arrangeras i Göteborg den 24-27 oktober i år.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062