23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Plastforum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Plastindustrin startar hjälpprojekt

Samtidigt med fotbolls-VM startar branschorganisationen PlasticsEurope en kampanj som ska ge 250 000 euro till barn i nöd. Kampanjen, Kick to Give, bygger på att minst sex miljoner klickar på kampanjens hemsida.

Förra året genomförde PlasticsEuropa kampanjen Aquaplastics för att

bidra till utbyggnaden av vattenförsörjning i Afrika. Årets kampanj

startar samtidigt som fotbolls-VM och har fått det passande namnet Kick

to Give. Här gäller det att gå in på kampanjens hemsida och virtuellt

försöka överlista en målvakt.

Får sidan minst sex miljoner klick kommer

PlasticsEurope att donera 250 000 euro till Johan Cruyffs fond och

PlasticsEuropes initiativ Kits for Kids. Tanken med Kits for Kids är

att hjälpa barn i utsatta områden med sportprojekt och –utrustning för

att vidareutveckla dem och ta tillvara på deras talanger.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.07