23948sdkhjf

Plastindustrin startar hjälpprojekt

Samtidigt med fotbolls-VM startar branschorganisationen PlasticsEurope en kampanj som ska ge 250 000 euro till barn i nöd. Kampanjen, Kick to Give, bygger på att minst sex miljoner klickar på kampanjens hemsida.
Förra året genomförde PlasticsEuropa kampanjen Aquaplastics för att
bidra till utbyggnaden av vattenförsörjning i Afrika. Årets kampanj
startar samtidigt som fotbolls-VM och har fått det passande namnet Kick
to Give. Här gäller det att gå in på kampanjens hemsida och virtuellt
försöka överlista en målvakt.
Får sidan minst sex miljoner klick kommer
PlasticsEurope att donera 250 000 euro till Johan Cruyffs fond och
PlasticsEuropes initiativ Kits for Kids. Tanken med Kits for Kids är
att hjälpa barn i utsatta områden med sportprojekt och –utrustning för
att vidareutveckla dem och ta tillvara på deras talanger.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08