23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Plastforum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nytt fläkthölje gav bättre motordrift

Det normala hos bilar eller lastbilar är att motorfläktens hölje sitter monterat på fordonskroppen, bakom gillöppningen.

I den här nydesignade konfigurationen krävs ett mellanrum för att

tillåta en relativ rörelse mellan det styva höljet på själva motorn och

den motormonterade fläkten, vilket reducerar luftflödets effektivitet.

Genom att montera ett flexibelt hölje på själva motorn minskas gapet,

vilket ökar både motorns det totala paketets verkningsgrad.

En komponent i den nya designen är det flexibla

höljet som tillverkas av NexPrene 1087A, ett termoplastiskt vulkanisat

från Solvay Engineering Polymers. Materialet har en bra draghållfasthet

och rivstyrka samt utmärkt beständighet mot olja och kemikalier.

Flexibelt hölje av TPV som översprutats med styv polyamid. Delen

monteras på fordonets motor hellre än på fordonskroppen bakom grillen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062