23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Plastforum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Plastdagarna: Konsumenter har hatkärlek till plast

Tekniskt optimala produkter i all ära ? men lockar de inte kunderna är

loppet kört. Därför är det avgörande vid produktutveckling att förstå

konsumentens behov och önskemål.

På Plastdagarna gav Johan Hellman från United Minds

en inblick i vad som påverkar vårt konsumtionsbeteende. Tid upplevs som

en bristvara, inte minst i storstäderna. Därför behövs avlastning i

form av snabbmat och produkter som underlättar vardagsstressen. Plaster

används som förpackningsmaterial och i praktiska hjälpmedel av olika

slag.

Till helgen handlar det mer om helgfiness som

speglar "jag är det jag köper", ett kraftfullt medel att skapa

identitet. Äkta och genuint värdesätt i form glas och trä, och

motsatsen är vardagens plastighet. Tyvärr.

Men samtidigt är alla rörande överens om att

IT-branschen, bilarna, sjukvården, förpackningarna och många andra

viktiga produktområden inte skulle vara där de är idag utan plaster. Så

mycket handlar helt enkelt om en attitydförändring?

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|