23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Plastforum
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Plastindustrin samarbetar med Walt Disney

Den amerikanska plastindustrin försöker hitta nya vägar för att få allmänheten positivt inställd till plast och för att kunna rekrytera framtida medarbetare till industrin. Den senaste satsningen är ett samarbete med Walt Disney med en utställning i Walt Disney World i Orlando i Florida. Utställningen Fantastic Plastics Works är till en del utbildande men i hög grad underhållande, konstaterar Plastics News och rapporterar att det framför allt handlar om att visa plastindustrin som en högteknologisk och vital bransch, detta trots att plastindustrin bara i USA har förlorat 100 000 arbetstillfällen sedan 2000. Totalt har det kostat den amerikanska plastindustrin 6 miljoner dollar att bygga upp utställningen i Walt Disney World.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141