23948sdkhjf

"Verktygsmakarna måste bli mer marknadsinriktade"

Vid ett frukostmötet nyligen hos IUC i Gnosjöregionen aktualiserades den gamla sanningen att det är hög tid för svensk verktygsindustri att ta tag i sin situation. Idag är bara cirka 20 procent av alla nya verktyg i Sverige svenska, och den siffran sjunker stadigt.IUC:s Bo Willermark förklarade för auditoriet att en lösning är att vända på tankegångarna, att inte bara se teknik och prissättning som nycklar till framgång. Det finns nämligen en hel rad förbisedda faktorer.Istället handlar det om att se verktygsindustrins styrka och att på ett tydligt sätt spegla denna för marknaden. Det gäller helt enkelt att tala om hur duktig svensk verktygsindustri är, något som kommit i skymundan under senare tid.I den dialog IUC haft med verktygsmakarnas kunder har det med stor tydlighet visat sig att man inte är tillräckligt medvetna om den viktiga resurs som finns hos svensk verktygsindustri. Ett viktigt skäl till denna okunskap är
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064