23948sdkhjf

Datakonsumenter ska lära sig Makrolon

En nyhet på den nu pågående CeBIT-mässan, lite i skymundan av nya mobiltelefoner och avancerade datakommunikationslösningar, är en ny marknadsstrategi från Bayer Polymers. På den stora elektronik- och telekommunikationsmässan presenterar nämligen Bayer att man fortsättningsvis kommer att tala om för användaren vilket material produkten är gjord av. Till en början sker det tillsammans med två leverantörer. Det är dels franska MPO och dels amerikanska Nashua som i fortsättningen kommer att tala om att deras CD och DVD är tillverkade av Bayers material Makrolon. I båda fallen kommer man endast att trycka Makrolon eller ”made of Makrolon” på produkterna i det högsta kvalitetssegmentet. Bayers polykarbonat Makrolon har tidigare marknadsförts mot konsumenter i fritidsprodukter. Det här är första gången varumärket Makrolon lyfts fram i datasammanhang.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.046