Varumärket Sverige - vi är alla ambassadörer 
                                På senare tid har Sverige hamnat i lite mindre bra sammanhang, vilket är olyckligt. Hur Sverige uppfattas och presterar är viktigt, inte minst för våra företag och företagsledare som vill göra affärer utomlands.
                         
                        
    
        
        
             
     
                        
                        
                        
                            
    Madeleine Sjöstedt, generaldirektör för Svenska Institutet, höll i mitten av oktober ett anförande om hur vår omvärld ser på Sverige.
– Alla ni som exporterar är otroligt viktiga i och hur ni framträder och om hur ni pratar om vårt land, inte minst nu, sa Sjöstedt.
 
  Madeleine Sjöstedt, generaldirektör för Svenska Institutet.
  Foto: Malin Folkesson. 
  
 
                                        
    
        
        
                    
                        Ja, tack! Jag vill prenumerera på plastforum under 1 månad. Ingen bindningstid, du får bland annat tillgång till e-tidning, nyhetsbrev och plusartiklar på hemsidan
                    
            
                
                    Få tillgång till allt innehåll på Plastforum
                
                
                    Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
                
                
                
                
                    
                        Gäller endast personlig prenumeration.