23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Carl är tredje generationens plastdistributör

| Medlemsnyhet | Företag Mape Plastics AB

När Carl Waldenström växte upp var det ingen självklarhet att arbeta med plast, som hans pappa Magnus och farfar Jan. Men nu är han tredje generationens plastdistributör och har avklarat sitt första år på Mape Plastics.

Hej Carl, vad har du för dig?

– Jag har precis fixat en leverans där materialet ska användas i en stor biltillverkares interiör. Det finns många delar i bilar som görs i plast för att få ett lätt och miljövänligt fordon, där ser vi ständig utveckling.

Du har varit på Mape Plastics i ett år nu, hur känns det?

– Det känns riktigt bra, man lär sig mycket och det är kul.  

Hur skulle du beskriva Mape Plastics som företag?

– Ett roligt företag med stora ambitioner, där alla jobbar som ett team och har trevligt tillsammans. Alla vill åt samma håll och tar ansvar för sitt område. Vi är ett gött gäng!

Vad har du lärt dig under året?

– Business och servicetänk. Jag har kommit in i plastvärlden, som helt ny, och fått förståelse för hur stor den här industrin är, samt plastens egenskaper och användningsområden. Idag ser jag hur materialet vi säljer skapar hållbarhet i framtidens bilar, blir livsavgörande medicinsk utrustning och utvecklar tillverkningsindustrin på många sätt.

– Vi finns till för alla som tillverkar något, och vi har ofta förslag på lösningen för bästa slutresultat.

Vad var svårast som ny i plastbranschen?

– Jag trodde inte att det var en så stor bransch, idag ser jag på plast med en annan synvinkel och har lärt mig en hel del. Det är mer komplext än man tror, men det är intressant.

Vad gör du i ditt vardagliga arbete?

– Mitt ansvar är att bevaka vårt orderflöde och hålla kontakt med kunder för att vi ska kunna leverera enligt deras önskemål. Jag hjälper till vid inköp av material och följer leveranserna, något som har varit en utmaning i pandemin. Det har också varit materialbrist, vilket gjort det svårare för oss att lösa kundernas förfrågningar.

– Det är många bollar att hålla koll på. Mycket kan hända vid leveranser över världen, det gäller att förutspå vissa mönster, bevaka i realtid och ha en öppen dialog med kunden.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Medlemsnyhet

Företag
Mape Plastics AB

Sågvägen 6
506 49 Borås
Sverige
Mape Plastics AB

Sänd till en kollega

0.079