23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Kids-world är redo inför lanseringen i Sverige

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

Kids-world är en av Danmarks största onlineförsäljare när det kommer till produkter för barn. De är nu efter ett intensivt arbete redo för att introducera Kids-world till den svenska marknaden.

Erbjuder den svenska marknaden något unikt 
Kids-world grundades 2006 och sedan dess har de erbjuder danska barnfamiljer en onlinebutik som säljer allt som barn behöver om man har barn. Företaget har arbetat intensivt med att göra Kids-world redo för den svenska marknaden genom att översätta hela webbutiken till svenska för att kunna nå hela befolkningen i Sverige.

Det svenska sajten lanserades i april förra året vilket är mindre än ett år efter att Kids-world hade öppnat webbutiken i Storbritannien. Detta var det första steget i den internationella etableringen.

Webbshoppen Kids-world är populära i Danmark tack vare det stora utbudet av produkter. Det finns fler än 40 000 aktiva artikelnummer från 400 internationella och nationella märken. Du kommer att hitta många av de populäraste svenska och danska märkena samt även stora internationella märken i sortimentet. 

Vi vill erbjuda samma breda utbud i Sverige som vi har i Danmark, säger grundare och ägare av Kids-world Annette Lykke Nielsen.

Röstades fram som “Brugernes Favorit”
Den hyllade utmärkelsen "Brugernes Favorit" är ett pris som “Foreningen for Dansk Internethandel” utser med hjälp av de danska konsumenterna. 2018 vann Kids-world utmärkelse vilket de är otroligt stolta över.

För oss var det naturligt att expandera till Sverige eftersom att Sverige och Danmark har ett bra samarbete mellan länderna. Vi upptäckte även att den svenska marknaden har färre aktörer jämfört med den danska marknaden vilket innebär att vi kan erbjuda alla svenskar en service som de inte har tillgång till idag. 

Det är viktigt att vi erbjuder samma stora utbud i Sverige som i Danmark. Vi vill vara den butiken som barnfamiljerna i Sverige börjar med när de behöver produkter för sitt barn. Dessutom vill vi även kunna ge den svenska marknaden samma service och även de snabba leveranserna som de danska familjerna är vana med från oss, säger Annette Lykke Nielsen.

Kids-world upplever stor tillväxt
Den internationella lanseringen som Kids-world har påbörjat kommer förhoppningsvis innebära att företaget kommer att fortsätta att växa precis som de har gjort de senaste åren. Kids-world har sett en tillväxt på 30-35 procent under de senaste åren och under december 2020 hade företaget en tillväxt på otroliga 75 procent.

Tillväxten som Kids-world upplever innebär även att de behöver utöka sin lagerkapacitet. Idag har Kids-world 130 anställda och 5 000 kvadratmeter av lager- och kontorsutrymmen. Därför bygger företaget just nu två nya lager på en total yta av 4 000 kvadratmeter.

Det är väsentligt för oss att utöka kapaciteten inom företaget för att kunna möta efterfrågan på den svenska marknaden och även kunna fortsätta växa i Danmark, säger Annette Lykke Nielsen, ägare och grundare av Kids-world.

Utbyggnaden av lagret finns i Danmark och Kids-world har inte planer på att etablera ett lager i Sverige. Närheten till Sverige och infrastrukturen innebär att de kan erbjuda samma snabba leveranser av beställningarna till Sverige som de kan till den danska marknaden. Därför kommer beställningarna från svenskar levereras från Danmark till Sverige med PostNord. Dock innebär detta inte extra kostnader för de svenska kunderna. Kids-world erbjuder fri frakt till Sverige för alla beställningar över 499 kr.

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.078