23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Stora reor ökar intresset att handla elektronik

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

Den stora rean på black Friday, som infaller fredagen efter thanksgiving är big business i USA.

Det kan man lätt konstatera om man ser nyhetsreportage på den kalabalik som uppstår varje år på större amerikanska butikskedjor. Black Friday och den tillhörande cyber Monday, som fokuserar på elektronikbranschen, var länge rent amerikanska affärer. Men trots att vi inte firar thanksgiving har dessa stora reor nu hittat sin väg till Sverige. Även om vi inte ännu ser de smått kaosartade scener som ofta uppstår i USA så har dessa stora reor blivit mycket uppskattade även här och de skapar chanser både för e-handel och butiker att på kort tid sälja stora kvantiteter av många populära produkter.

E-handeln lockar nya kunder
E-handeln har haft stora framgångar med att introducera black Friday och den tillhörande helgen som en riktig högtid för sina kunder. Elektronik har visat sig vara mycket lämplig för denna typ av reor online. Genom att erbjuda bra priser på de populäraste modellerna av laptops, datorer, kameror, telefoner och surfplattor på black Friday så kan man snabbt sälja slut på stora lager av produkter.

Just inom hemelektronik innebär produkternas korta livscykler att det är extra viktigt för e-handlare att ha snabb lageromsättning för att inte riskera att produkterna ska behövas sättas ner i värde ytterligare.

Hur ser framtiden ut för de stora reorna?
Sveriges E-handelsföretag ligger fortfarande långt efter sina amerikanska motsvarigheter när det gäller att marknadsföra sina stora reor och events. Mycket pekar dock på att de framgångsrika siffror som man upplevt under de senaste årens black Fridays och cyber Mondays kommer bidra till att de största företagen inom branschen i framtiden kommer satsa ännu hårdare på dessa stora events.

Med kapacitet att skapa ännu större varulager och mer sofistikerade logistiklösningar gör att man kan erbjuda nya spännande erbjudanden. Att klara av denna typ av stora försäljningstoppar är ett område där utvecklingen går snabbt framåt och både hemsidor, mjukvarulösningar samt lager och logistik måste klara av det höga tryck som en black Friday i amerikansk stil kan skapa. I ett större perspektiv skapar dessa stora helgreor ökade chanser för e-handeln att konkurrera med lågpriskedjor och skänker extra arbetstillfällen både inom försäljning och logistik.

Detta gör att vi nog i framtiden kommer se allt galnare erbjudanden på black Friday som verkar vara här för att stanna. Helgens nära anslutning till december kan också göra att man kan se denna rea som ett tidigt startskott på julhandeln.

Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.094